پرداخت 50هزار دلار به استریمرها برای پوشش زنده بازی‌های جدید

نویسنده: Alireza Shams یکشنبه 5 خرداد 1398
امروزه، بزرگترین ناشران بازی‌های ویدئویی با پرداخت ده‌ها هزار دلار به بازیکنان محبوب از آن‌ها جهت تبلیغ آخرین تولیداتشان استفاده می‌کنند.

با این حرکت، شانس استقبال عمومی از محصول آن‌ها می‌تواند به صورت قابل توجهی بالا رود، درست مثل اتفاقی که برای بازی Fortnite افتاد و باعث شد این بازی سایۀ سنگین خودش را روی رقبا بیاندازد. 
کمپانی‌های بزرگی مانند Electronic Arts ، Activision Blizzard و Ubisoft ارقام بالایی از مخارج خود را به سرمایه‌گذاری روی استریمرها و پوشش زندۀ اخبار بازی‌های خود توسط بازیکنان محبوب در سطح اینترنت اختصاص می‌دهند. این مبالغ هنگفت با توجه به برش و شهرت استریمر مدّ نظر، قادر به بالا رفتن تا 50000$ در هر ساعت هستند.
کمپانی Take-Two قصد دارد تا برای جلب توجه عموم به بازی سبک Shooter خود به نام Borderlands 3 از استریمرها دعوت به همکاری کند. کمپانی Ubisoft که خود از بنیان‌گذاران و سردمداران این استراتژی است، قصد دارد از این تاکتیک برای تشویق بازیکنان به خرید بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint که در تاریخ 4 اکتبر منتشر می‌شود، استفاده کند.
استراوس زلنیک، مدیر اجرایی Take-Two می‌گوید: "استفاده از استریمرهای مشهور برای نمایش بازی‌ها، بخش مهمی از کار ماست، هرچند مقوله‌ای جدید باشد، اما نمی‌توانیم اهمیت آن را انکار کنیم."
هرچند کمپانی‌های کوچک‌تر همواره به دنبال ترغیب استریمرها برای تبلیغ بازی‌هایشان بوده‌اند، کمپانی‌های بزرگ‌تر مانند Electronic Arts سنت‌شکنی نکرده و به تبلیغ‌های عادی خود پایبند بوده‌اند. اما امروز، پوشش زندۀ بازی‌ها بسیار محبوب شده و طرفداران زیادی را به این بازی‌ها جذب می‌کند. جان بنیامین، مدیر اجرایی Greenlit Content LLC که یک شرکت رتبه بندی در زمینۀ استریم است و مناسب‌ترین استریمرها را به شرکت‌های بازی‌سازی معرفی می‌کند، عقیده دارد که: "اگر بخشی از بودجۀ بازاریابی خود را به پوشش زندۀ بازی توسط استریمرها اختصاص ندهید، کار شما ایراد دارد."
سال گذشته مردم در سراسر دنیا، 8.9 میلیارد ساعت را به تماشای محتوای بازی‌های ویدئویی در وبسایت Twitch که متعلق به Amazon می‌باشد، گذراندند که در مقایسه با 6.3 میلیارد ساعت تماشای این محتوا در سال 2017، رشد چشمگیری داشته است. نحوۀ شروع فروش بازی‌هایی که با بودجۀ بالا تولید می‌شوند، همانند فیلم‌های بزرگ هالیوودی به طور دقیق مورد نظارت مخاطبین قرار می‌گیرد و به همین خاطر است که شرکت‌های بزرگی که می‌خواهند سهم بیشتری در این صنعت 130 میلیارد دلاری داشته باشند، تلاش خود را برای جلب نظر هواداران، دو چندان می‌کنند.
محبوبیت روزافزون پوشش بازی‌ها در قالب استریم را می‌توان با دنبال کردن بازیکن‌های حرفه‌ای مانند تایلر "Ninja" بلوینس مشاهده کرد. با استفاده از این تاکتیک، بازیکن‌های حرفه‌ای به صورت پخش زنده، در مقابل چشم مخاطبین، شروع به بازی می‌کنند و نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و می‌توانند به افکار هم، جهت‌دهی کنند.
استفاده از این روش زمانی توجه همگانی را به خود جلب کرد که Electronic Arts برای تبلیغ بازی "Apex Legends" از چندین استریمر محبوب دعوت به همکاری کرد تا بدون هیچ مقدمه‌چینی خاصی، این بازی را آمادۀ عرضه جهت دانلود در ماه فوریه بکنند.

بازی Apex Legends و استریم آن

Ninja یکی از استریمرهایی بود که با دریافت مبلغی، بازی "Apex Legends" را در اولین روزی که به صورت همگانی عرضه شد، امتحان و استریم کرد. البته Electronic Arts و Ninja هنوز صحبتی راجع به مبلغ پرداختی نکرده‌اند و از پرداختن به جزئیات آن سر باز زده‌اند.
اوایل ماه اخیر بود که Electronic Arts از عبور حجم فروش لوازم جانبی و مجازی بازی از مقدار پیش‌بینی شده خبر داد. "ما این قدرت را داریم تا با متقاعد کردن مردم، آن‌ها را به خرید بازی‌هایی که نسبت بهشان تردید دارند، ترغیب کنیم." بنجامین "DrLupo" لوپو هم یکی از استریمرهایی است که با دریافت مبلغی از سوی Electronic Arts اقدام به پوشش زندۀ این بازی در اولین ساعات عرضۀ آن در تاریخ 4 فوریه در سطح اینترنت کرد. "آن‌ها ما را امین خود می‌‎دانند و قاعدتاً به ما بیشتر از اسم یک منتقد که نمی‌شناسند، اعتماد می‌کنند. آن‌ها چهرۀ ما را می‌بینند و به صورت زنده با ما در ارتباط هستند."
بازیکنانی که بتوانند حداقل 15000 نفر را برای تماشای خود جذب کنند می‌توانند درخواستی بالغ بر 25 تا 30هزار دلار برای پوشش زندۀ بازی‌های جدید در ساعات ابتدایی انتشار آن‌ها بدهند.
البته باید بدانیم که برخلاف گذشته، کمپانی‌های بزرگ دیگر قادر به کنترل تصاویر پخش شده از بازی در سطح اینترنت نیستند و اگر باگ‌ها و Glitchهای زیادی در بازی مورد مشاهده قرار گیرند می‌توانند تأثیر ناخوشایندی روی روند جذب مخاطب داشته باشند. ماه گذشته، مردم 24.7 میلیون ساعت پای تماشای بازیکنان "Apex Legends" نشستند که در مقایسه با 122.1 میلیون ساعتی که در ماه فوریه ثبت شد، افت فاحشی داشته است. در ضمن کسب تعداد بسیار زیادی از بازیکنان جدید می‌تواند تأثیر منفی روی روند محبوب ماندن بازی داشته باشد. از آن رو که ناشران بازی‌ها نمی‌توانند بدون باگ بودن بازی‌‍‌ها را ضمانت کنند، ممکن است با از بین رفتن جذابیت بازی، آن را برای همیشه کنار بگذارند.
استریمرهای حرفه‌ای عقیده دارند که موثق بودن اخبار و نظراتشان است که توفیق و استقبال عمومی را به دنبال دارد و به همین خاطر از بازی کردن بازی‌هایی که با سبک دلخواهشان در تضاد است، سر باز می‌زنند.
السپت ایستمن که یک استریمر 29 ساله است عقیده دارد: "مردم تشخیص می‌دهند که به تو خوش می‌گذرد یا نه! به همین خاطر است که همیشه سعی می‌کنم نظر صادقانۀ خودم را دربارۀ بازی‌ها بدهم."
برای مشاهدۀ مقالات مربوط به Gaming روی اینجا کلیک کنید.

تگ ها:

Ninja DrLupo استریم Stream

دیگر مطالب پیشنهادی:

متن دیدگاه

برای ارسال نظر ابتدا باید وارد سایت شوید.

نظرات کاربرها:

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده.